Kupujesz samochód? Te modele polecają mechanicy. Co się najczęściej w nich psuje? Które auto jest najmniej awaryjne? [LISTA MODELI]

Chcesz kupić samochód, ale nie wiesz, który wybrać? Zastanawiasz się, jaki pojazd zapewni Ci najmniejszą awaryjność i pozwoli cieszyć się przed długi okres bez zbędnych niespodzianek.

Chcesz kupić samochód, ale nie wiesz, który wybrać? Zastanawiasz się, jaki pojazd zapewni Ci najmniejszą awaryjność i pozwoli cieszyć się jazdą przez długi czas bez zbędnych niespodzianek i napraw? Przygotowaliśmy dla was ranking najmniej awaryjnych samochodów do 10 tys. złotych, które polecają mechanicy. Ponadto przy poszczególnych modelach znajdziecie również informacje na jakie dolegliwości cierpią poszczególne auta. Dzięki tej wiedzy łatwiej będzie wam podjąć decyzję o wyborze samochodu dla siebie. Sprawdźcie jakie samochody znalazły się na naszej liście.

Zobacz również: Opaski zaciskowe i taśma - niezbędnik samochodowego MacGyvera. Bez tego wiele aut by nie jeździło:

Audi A4 B5
To następca znanego dobrze Audi 80. Samochód osobowy klasy średniej produkowany prez koncern Volkswagen AG. Model zajął trzecie miejsce w plebiscycie "Europejski Samochód Roku 1996". Produkowany był w latach 1994 - 2001. Jest polecany przez mechaników w 100 proc.

Najczęstsze awarie zdaniem mechaników:
- KAROSERIA Ocena mechaników: (5,2/6): Korodujące przednie błotniki
- ELEKTRYKA (Ocena mechaników: 5,0/6)
- NAPĘD (Ocena mechaników: 5,0/6): Awarie wałków rozrządu w silnikach diesla 2,5 l, luzy układu kierowniczego, usterki tylnych zacisków hamulcowych, awarie pompy wtryskowej w silnikach diesla 2,5 l, awarie skrzyni multitronic
- ZAWIESZENIE (Ocena mechaników: 3,8/6)

Średnia ocena mechaników: 4,8/6

Audi A3 8L
Audi A3 8L to samochód klasy kompaktowej, wprowadzony na rynek w 1996 roku. Jego miejsce zajęła druga generacja Audi A3 8P w 2003 roku. Był produkowany w latach 1996 - 2003. Jest polecany przez mechaników w 100 proc.

Najczęstsze awarie zdaniem mechaników:
- KAROSERIA (Ocena mechaników: 4,7/6)
- ELEKTRYKA (Ocena mechaników: 4,4/6)
- NAPĘD (Ocena mechaników: 4,5/6): Awarie łożyskowania wałka rozrządu, awarie turbosprężarki (awaria uzależniona jest od wersji silnikowej, w której występuje, stylu jazdy kierowcy oraz przebiegu pojazdu), awarie cewki zapłonowej i przepustnicy, problemy z kołem dwumasowym w silnikach diesla
- ZAWIESZENIE (Ocena mechaników: 4,5/6): Problemy z pojedynczymi elementami zawieszenia.

Średnia ocena mechaników: 4,5/6

BMW seria 3 E46
BMW seria 3 E46 to samochód osobowy średniej klasy (segment D oraz C w wersji compact). W 2001 roku roku model E46 przeszedł tzw. face lifting. W 2003 roku poddano face liftingowi E46 coupe oraz cabrio. Był produkowany w latach 1998 - 2007. Jest polecany przez mechaników w 75 proc.

Najczęstsze awarie zdaniem mechaników:
- KAROSERIA (Ocena mechaników: 4,5/6): Korozja podwozia.
- ELEKTRYKA (Ocena mechaników: 4,2/6)
- NAPĘD (Ocena mechaników: 4,5/6): Awarie podpory wału napędowego, awarie turbosprężarki, zapychające się odpowietrzenie skrzyni korbowej (odma), awarie łańcucha rozrządu (końcówka produkcji N47), uszkodzenia klap w kolektorze w silnikach diesla 2,0 l i 3,0 l.
- ZAWIESZENIE (Ocena mechaników: 4,3/6): Pękające tylne sprężyny, szybkie zużycie zawieszenia (głównie tylnego).

Średnia ocena mechaników: 4,4/6

Audi A6 II (C5)
Audi A5 II (C5) to druga generacja Audi A6. Jest to pojazd osobowy klasy premium produkowany w Niemczech w latach 1997 - 2004. Zastąpiono go modelem Audi A6 C6. Jest polecany przez mechaników w 80 proc.

Najczęstsze awarie zdaniem mechaników:
- KAROSERIA (Ocena mechaników: 4,8/6): Rdza na błotnikach i rantach drzwi.
- ELEKTRYKA (Ocena mechaników: 4,5/6): Awarie czujników (klimatyzacji, przepływu powietrza).
- NAPĘD (Ocena mechaników: 4,3/6): Nietrwałe pompy wtryskowe w silnikach diesla 2,5 l, awarie skrzyni biegów multitronic, problemy z tylnymi zaciskami hamulcowymi, awarie aworu EGR.
- ZAWIESZENIE (Ocena mechaników: 4,3/6): Zużycie wahaczy, problemy z przednim zawieszeniem.

Średnia ocena mechaników: 4,3/6

BMW Seria 5 E39
BMW Seria 5 E39 to model wyższej klasy średniej, który na rynku jest od 1995 roku. Jest jednym z najpopularniejszych pojazdów w swoim segmencie. Jest polecany przez mechaników w 75 proc.

Najczęstsze awarie zdaniem mechaników:
- KAROSERIA (Ocena mechaników: 4,0/6): Korozja nadwozia (głównie progów).
- ELEKTRYKA (Ocena mechaników: 4,2/6): Awarie czujników ABS.
- NAPĘD (Ocena mechaników: 4,7/6): Awarie turbosprężarki, problemy z kołem dwumasowym, awarie cewek zapłonowych.
- ZAWIESZENIE (Ocena mechaników: 3,9/6): Niska jakość zawieszenia, problemy z wahaczami, zużycie amortyzatorów.

Średnia ocena mechaników: 4,3/6

Volkswagen Golf IV
Volkswagen Golf IV to czwarta generacja samochodu z segmentu niższej klasy średniej. Od 1997 roku do końca produkcji powstały w sumie niemal 4 miliony egzemplarzy golfów 4 generacji. Był produkowany w latach 1997 - 2006. Jest polecany przez mechaników w 100 proc.

Najczęstsze awarie zdaniem mechaników:
- KAROSERIA (Ocena mechaników: 4,1/6).
- ELEKTRYKA (Ocena mechaników: 4,1/6): Usterki ABS, problemy z podnośnikami szyb.
- NAPĘD (Ocena mechaników: 4,4/6): Awarie skrzyni biegów, awarie turbosprężarki w silnikach diesla, wycieki oleju.
- ZAWIESZENIE (Ocena mechaników: 4,1/6): Szybkie zużycie zawieszenia.

Średnia ocena mechaników: 4,2/6

Opel Corsa C
Opel Corsa C to trzecia generacja Opla Corsy. Zaprezentowano go w 1999 roku. Zadebiutowała na drogach w 2000 roku. Jest to auto klasyfikowane w segmencie samochodów małych. Był produkowany w latach 2000-2006. Jest polecany przez mechaników w 60 proc.

Najczęstsze awarie zdaniem mechaników:
- KAROSERIA (Ocena mechaników: 4,1/6).
- ELEKTRYKA (Ocena mechaników: 4,0/6): Awarie przepływomierza powietrza.
- NAPĘD (Ocena mechaników: 4,2/6): Awarie cewek zapłonowych, awaryjna skrzynia biegów, awarie zaworu EGR, wycieki oleju, awaryjna pompa paliwowa w silnikach benzynowych, rozciągający się łańcuch rozrządu - silnik 1,0 12V.
- ZAWIESZENIE (Ocena mechaników: 4,2/6): Zużycie zawieszenia (ogółem).

Średnia ocena mechaników: 4,1/6

Skoda Fabia I
Skoda Fabia I to samochód osobowy klasy aut miejskich. Pierwsza oficjalna prezentacja tego modelu miała miejsce w 1999 roku we Frankfurcie. Obecnie na runku sprzedawana jest trzecia generacja. Auto było produkowane w latach 1999-2008. Jest polecany przez mechaników w 80 proc.

Najczęstsze awarie zdaniem mechaników:
- KAROSERIA (Ocena mechaników: 3,8/6).
- ELEKTRYKA (Ocena mechaników: 3,9/6): Awarie systemu wspomagania kierownicy, awarie podnośników szyb, awarie czujników położenia wału korbowego.
- NAPĘD (Ocena mechaników: 4,6/6): Awarie sprzęgła.
- ZAWIESZENIE (Ocena mechaników: 4,0/6): Słabe zawieszenie, szybkie zużycie. łączników stabilizatora.

Średnia ocena mechaników: 4,1/6

Volkswagen Passat B5
Volkswagen Passat B5 to osobówka klasy średniej, zaprezentowana w 1996 roku. Piąta generacja modelu to jeden z najchętniej kupowanych passatów. Był produkowany w latach 1996 - 2005. Jest polecany przez mechaników w 85 proc.

Najczęstsze awarie zdaniem mechaników:
- KAROSERIA (Ocena mechaników: 3,9/6): Korozja poszycia karoserii.
- ELEKTRYKA (Ocena mechaników: 4,5/6): Uszkodzenia elektryczne rozrusznika.
- NAPĘD (Ocena mechaników: 4,4/6): Awarie hamulców, awarie turbosprężarki, awarie panewek korbowodowych w silnikach diesla 1,9 l AJM, wyciek oleju, awarie koła dwumasowego.
- ZAWIESZENIE (Ocena mechaników: 3,5/6): Luzy w zawieszeniu (głównie przednim), awarie łożysk kół.

Średnia ocena mechaników: 4,1/6

Opel Astra II G
Opel Astra II G to druga generacja modelu Astra. Jest to samochód osobowy klasy kompaktowej. W 1999 roku zajął drugie miejsce w plebiscycie "Europejski Samochód Roku". Był produkowany w latach 1998 - 2009. Jest polecany przez mechaników w 55 proc.

Najczęstsze awarie zdaniem mechaników:
- KAROSERIA (Ocena mechaników: 3,5/6): Korozja nadwozia, korozja układu hamulcowego.
- ELEKTRYKA (Ocena mechaników: 4,0/6): Awarie alternatora.
- NAPĘD (Ocena mechaników: 4,3/6): Częste wycieki oleju, awarie cewki zapłonowej, awarie tylnych hamulców.
- ZAWIESZENIE (Ocena mechaników: 4,2/6): Korozja podwozia.

Średnia ocena mechaników: 4,0/6

Ford Focus I
Ford Focus I - jego oficjalna prezentacja odbyła się w 1998 roku. Model zajął pierwsze miejsce w plebiscycie "Europejski Samochód Roku 1999". Był produkowany w latach 1998 - 2004. Jest polecany przez mechaników w 30 proc.

Najczęstsze awarie zdaniem mechaników:
- KAROSERIA (Ocena mechaników: 2,9/6): Korozja zawieszenia, problemy z korozją większości części (drzwi, nadwozie, pokrywa bagażnika).
- ELEKTRYKA (Ocena mechaników: 4,0/6): Awarie alternatora, awarie układu klimatyzacji.
- NAPĘD (Ocena mechaników: 4,2/6): Awarie pompy wody, awarie przewodów hamulcowych, wycieki oleju.
- ZAWIESZENIE (Ocena mechaników: 4,0/6): Luzy w zawieszeniu kół tylnych.

Średnia ocena mechaników: 3,8/6

Renault Scenic II
Renault Scenic II - zadebiutował w 2003 roku, podczas Geneva Motor Show. Jest to samochód o nadwoziu typu minivan. Obecnie produkowana jest czwarta generacja tego auta. Był produkowany w latach 2003 - 2009. Jest polecany przez mechaników w 25 proc.

Najczęstsze awarie zdaniem mechaników:
- KAROSERIA (Ocena mechaników: 4,1/6).
- ELEKTRYKA (Ocena mechaników: 2,9/6): Bardzo awaryjna elektronika: czujniki, wspomaganie, hamulec postojowy, wyświetlacz itd., awarie cewek zapłonowych sagem.
- NAPĘD (Ocena mechaników: 4,2/6): Awarie turbosprężarki, awarie systemu wtryskowego, awaryjna skrzynia biegów.
- ZAWIESZENIE (Ocena mechaników: 3,8/6): Zużycie zawieszenia (głównie przednie), zużycie klocków hamulcowych.

Średnia ocena mechaników: 3,8/6

Renault Laguna II
Renault Laguna II to samochód z segmentu klasy średniej, w sprzedaży od 2001 roku. Model zdobył drugie miejsce w plebiscycie "Europejski Samochód Roku 2002". Był produkowany w latach 2001 - 2007. Jest polecany przez mechaników w 35 proc.

Najczęstsze awarie zdaniem mechaników:
- KAROSERIA (Ocena mechaników: 4,5/6).
- ELEKTRYKA (Ocena mechaników: 2,7/6): Szereg usterek elektryki: lampy, hamulce, zamki. Awarie: sterowania UPC/BSI, blokady kierownicy, szyb, silnika.
- NAPĘD (Ocena mechaników: 3,6/6): Awarie turbosprężarki, awarie wtryskiwaczy, wyciek oleju, problemy z zaworem EGR.
- ZAWIESZENIE (Ocena mechaników: 3,9/6): Problemy głównie z tylnym zawieszeniem.

Średnia ocena mechaników: 3,7/6

Renault Megane II
Renault Megane II - model ten zadebiutował w 2002 roku podczas Geneva Motor Show. Samochód jest zaliczany do segmentu niższej klasy średniej. W 2003 roku wygrał plebiscyt "Europejski Samochód Roku". Był produkowany w latach 2002 - 2009. Jest polecany przez mechaników w 15 proc.

Najczęstsze awarie zdaniem mechaników:
- KAROSERIA (Ocena mechaników: 4,3/6): Korozja tylnych błotników.
- ELEKTRYKA (Ocena mechaników: 2,7/6): Awarie cewek zapłonowych sagem, awarie czujników ciśnienia w oponach, często przepalające się żarówki, awaryjny układ elektryczny UPC/BSI..
- NAPĘD (Ocena mechaników: 4,0/6): Awarie turbosprężarki, awarie KZFR w silniku 1,6 l, usterki wtrysku w silnikach diesla.
- ZAWIESZENIE (Ocena mechaników: 3,9/6).

Średnia ocena mechaników: 3,7/6

Ford Mondeo MK3
Ford Mondeo MK3 to samochód osobowy z segmentu D (klasa średnia). Produkowany w trzech wersjach nadwozia: kombi, sedan, liftback. W 2001 roku zdobył 2. miejsce w rankingu "Europejski Samochód Roku". Był produkowany w latach 2000 - 2007. Jest polecany przez mechaników w 15 proc.

Najczęstsze awarie zdaniem mechaników:
- KAROSERIA (Ocena mechaników: 3,2/6): Korozja nadwozia, korozja podwozia.
- ELEKTRYKA (Ocena mechaników: 3,9/6): Awarie zamka centralnego.
- NAPĘD (Ocena mechaników: 4,0/6): Awarie koła dwumasowego, zużycie wtryskiwaczy, awarie turbosprężarki.
- ZAWIESZENIE (Ocena mechaników: 3,6/6): Luzy w zawieszeniu, zużycie wahaczy, zużycie tylnych amortyzatorów.

Średnia ocena mechaników: 3,6/6

Wideo

Michał Korn

  • Gazeta Lubuska
Więcej na temat:

Komentarze

Liczba znaków do wpisania:  4000/4000

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Jeśli uważasz, że któryś z komentarzy łamie regulamin, to wyślij nam link do tego artykułu na pomoc@naszemiasto.pl

Wybrane dla Ciebie

Powiązane

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, wyłącz Adblock na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3