Radny Kazimierz Łatwiński uważa, że w sprawach kolejowych powinniśmy mieć cały czas rękę na pulsie. Toczą się rozmowy, choćby dotyczące połączenia Berlin Wrocław. I nie jest pewne, czy zostanie wybrany najbardziej korzystny dla nas wariant. Województwo dolnośląskie upiera się, by linia przebiegała przez Horkę, koło Zgorzelca. To propozycja, która całkowicie pomija Zieloną Górę. I jest to wariant o 100 kilometrów dłuższy. Jak podkreśla K. Łatwiński - my optujemy za takim przebiegiem, który jest szybki, krótki. Nasz postulat nie wynika z megalomanii, Ale jest najbardziej racjonalnym wariantem przebiegu trasy. Przez największe, 140 tysięczne, uniwersyteckie miasto. Poza tym dzięki rewitalizacji magistrali, linia kolejowa jest coraz szybsza. Drugie środowisko przeciwne Zielonej Górze to Żagań, który chce przebiegu przez to miasto powiatowe.
- Ale to Zielona Góra jest centralnie położona, jest węzłem komunikacyjnym - podkreśla radny. - I to ona gwarantuje, że pociągi nie będą puste.
Wiceprezydent Dariusz Lesicki podkreślał że miasto wiele razy zabiegało, o to by połączenie Berlin- Wrocław przebiegało przez Zieloną Górę. Mamy zielone światło.
Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?