Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Bank zwróci nienależnie pobrane opłaty za kartę płatniczą, ale klient musi złożyć reklamację w określonym terminie

Urszula Baumann
Urszula Baumann
Banki zwrócą opłaty tylko osobom, które złożą reklamację
Banki zwrócą opłaty tylko osobom, które złożą reklamację pixabay.com
Karty płatnicze miały być darmowe, ale nie były. Banki część opłat pobrały niesłusznie. Teraz, po interwencji UOKiK, oddają pieniądze. Trzeba jednak w wyznaczonym terminie złożyć reklamację.

Klienci od dłuższego czasu skarżyli się, że banki niesłusznie ściągają z ich konta opłaty za karty, mimo zapewnień, że będą darmowe.

Większość banków oferuje darmowe karty płatnicze pod warunkiem dokonania w miesiącu określonej liczby transakcji lub wydania określonej kwoty za pośrednictwem karty. Zdarzało się, że klienci spełniali te warunki, a bank i tak pobierał miesięczną prowizję za kartę płatniczą.

Sprawie przyjrzał się Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Okazało się, że nagminną praktyką stosowaną w wielu bankach było rozliczanie płatności dokonanych na końcu miesiąca w miesiącu następnym. Zdarzało się, że klient nie spełniał wtedy kryteriów uprawniających go do zwolnienia z opłaty i bank pobierał prowizję.

[sndh]

Ostatnio ING Bank Śląski informował swoich klientów, że zwróci im nienależnie pobrane opłaty. Pisaliśmy o tym w artykule: BZ WBK i ING muszą oddać pieniądze swoim klientom. Taka jest decyzja UOKiK. Banki mają kilka miesięcy na zwrot pieniędzy

Okazuje się, że nie tylko ING Bank Śląski zwraca klientom nienależnie pobrane opłaty. Wcześniej zrobiły to m.in. mBank i Bank Pocztowy. Teraz o zwrot pieniędzy będą mogą ubiegać się osoby, które mają karty płatnicze wydane przez m.in.: Alior Bank, Deutsche Bank Polska, PKO BP, Plus Bank, Santander Bank Polska (BZW BK).

Czytaj uważnie korespondencję od banku

Warto uważnie czytać korespondencję wysyłaną przez bank, czy to w formie tradycyjnej, czy też elektronicznej. Banki informują lub będą informować o tym, jak ubiegać się o zwrot opłat i w jakim terminie należy to uczynić. Niektóre banki zdecydowały się na zrot pieniędzy, bez konieczności składania reklamacji.

Trzeba złożyć reklamację

ING Bank Śląski informuje w liście do klientów, że o zwrot pieniędzy mogą ubiegać się osoby, które złożą reklamację do 20 września. Opłaty zostaną zwrócone w ciągu 30 dni od daty złożenia reklamacji.

A jak wygląda to w innych bankach? Do 30 lipca o zwrot pieniędzy muszą wystąpić klienci Deutsche Bank Polska. Alior Bank daje czas do 31 sierpnia, a Plus Bank do 5 września. PKO BP o terminie składania wniosków dopiero poinformuje, podobnie, jak inne banki, które planują takie działania.

Zobacz wideo: RZECZNIK PRAW KONSUMENTÓW OSTRZEGA PRZED NACIĄGACZAMI!

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Bank zwróci nienależnie pobrane opłaty za kartę płatniczą, ale klient musi złożyć reklamację w określonym terminie - Gazeta Lubuska

Wróć na zary.naszemiasto.pl Nasze Miasto