Od dziś, od poniedziałku, 16 marca, w Urzędzie Miasta w Pile nie ma już możliwości załatwienia sprawy osobiście. Wyjątek to Urząd Stanu Cywilnego. W innych sprawach urzędowych pilanie mogą kontaktować się z urzędem drogą elektroniczną bądź tradycyjną. Można też zostawić dokumenty w skrzynce podawczej, która znajduje się na parterze urzędu.
A jak załatwić sprawy urzędowe przez internet? Służy do tego ePUAP - Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej, gdzie większość tych usług jest udostępnionych. Aby jednak móc załatwić sprawę przez ePUAP trzeba założyć darmowe konto na platformie. Potrzebny jest też profil zaufany, który również można założyć w internecie.
Czym jest profil zaufany? To potwierdzony zestaw danych, które jednoznacznie identyfikują jego posiadacza w usługach podmiotów publicznych w internecie. Te dane to imię (imiona), nazwisko, data urodzenia oraz numer PESEL. Profil zaufany jest tak zabezpieczony, aby nikt – poza jego właścicielem – nie mógł go użyć.
- Za pomocą profilu zaufanego skutecznie potwierdzisz swoją tożsamość w internecie, co pozwala automatycznie udostępniać dane, które są przeznaczone tylko dla ciebie oraz podpiszesz wniosek, jeśli jest to niezbędne do załatwienia sprawy - można przeczytać na stronie rządowej www.gov.pl.
Profil zaufany można założyć nie wychodząc z domu na stronie Profil Zaufany. Wystarczy numer PESEL i konto w jednym z banków, który ma zgodę na potwierdzanie profilu zaufanego: PKO Bank Polski, Inteligo Bank Polski, Bank Pekao, Santander Bank, Bank Pocztowy, Alior Bank, mBank, Millenium, ING Bank Śląski, T-Mobile.
Wybory samorządowe 2024 - II tura
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?