Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Rusza przebudowa ulicy Zielonogórskiej. Tylko po co?

Redakcja
Na dniach rusza remont drugiego etapu ul. Zielonogórskiej w Żarach. Będą objazdy i utrudnienia w ruchu. Przebudowa kilkuset metrów drogi ma kosztować 7 mln 554 tys. zł. Wykonawcą jest żarska firma Tandem.

Pierwszy etap remontu Zielonogórskiej od ronda Tadeusza Ślusarskiego do pasa na wysokości skrzyżowania z ulicą Poznańską zakończył się w zeszłym roku. Obecna przebudowa ma być kontynuacją remontu. Ma powstać nowe rondo w okolicy skrzyżowania ul. Zielonogórskiej z ul. Drzymały i ul. Ludową, natomiast rondo łączące Al. Jana Pawła II, z Żabikowską i Zielonogórską z dwupasmowego ma stać się jednopasmowym. Powstaną pasy zieleni, chodniki i ścieżki rowerowe. Modernizacja przewiduje też przebudowę sieci deszczowej i kanalizacji.
Mieszkańcy zamiast się cieszyć, pukają się w głowę i zastanawiają się po co ładować takie pieniądze w pół kilometra drogi, która jest w bardzo dobrym stanie. Śmiało można zaryzykować stwierdzenie, że jest ona jedną z najlepszych dróg w mieście. Na jej nawierzchni daremnie szukać spękań, dziur, czy nawet śladów napraw, choć ma już kilka dobrych lat. Ich W mieście dużo bardziej remont przydałby się na ul. Witosa, Kujawskiej, posiekanej asfaltowymi łatami jak szwajcarski ser, czy wyłożonej betonowymi płytami odnogi al. Wojska Polskiego. Tą wąską drogą codziennie dojeżdżają tiry do firmy transportowej.
– Przebudowywany odcinek drogi to fragment dawnej krajówki, w bardzo dobrym stanie, o wysokich parametrach. Nie widzę jaki ma sens demontaż całej nawierzchni, gdy w jej miejsce ma powstać droga o gorszych parametrach technicznych. To tak jakby mieć mercedesa i chcieć go zamienić na dacię. Projekt robiony był cztery lata temu, dziś już nie buduje się rond jednopasmowych, bo one spowalniają ruch, ale przy takim natężeniu stanowią znacznie większe zagrożenie - mówi Ewaryst Stróżyna, wieloletni naczelnik infrastruktury w żarskim urzędzie. – Tu lepiej sprawdziłoby się rondo turbinowe jak w Zielonej Górze na Trasie Północnej.
Zdaniem byłego naczelnika, takich bubli projekcie jest więcej. Przy wyjeździe z ronda ma być wybudowany bajpas, by za 50 metrów włączyć go w pas ,który idzie od ronda głównego. A co z tymi , którzy zechcą skręcić w kierunku Poznańskiej, gdzie jest przychodnia, sąd, ośrodek szkolno -wychowawczy, duże osiedle?
Zdaniem E.Stróżyny błędem jest też budowa drugiego ronda, u zbiegu Zielonogórskiej, Drzymały i Ludowej, nie uwzględniającego natężenia ruchu kierunku obwodnicy, wyjazdu na Zieloną Górę, dojazdu do strefy przemysłowej czy budowanej siedziby Państwowej Straży Pożarnej. Każdy wie, że to droga o największym natężeniu ruchu i przy projektowaniu trzeba to wziąć pod uwagę. Zaproponowane rozwiązania nie poprawią przepustowości i bezpieczeństwa ruchu . Kierowcy wjeżdżający z Zielonej Góry będą musieli zwolnić do 20 km na godzinę, to stwarza jeszcze większe zagrożenie. Urzędnicy są innego zdania.
Nie ma też wydzielonego pasa ruchu na istniejącym rondzie od strony ul. Piastowskiej i Moniuszki w kierunku centrum i Lubska,drugiego co do wielkości miasta powiatu żarskiego. Objazdy nie są jeszcze ustalone, ale w najbardziej optymistycznej opcji kierowcy będą mieli do nadrobienia 2-3 km.
Polecane

plus.gazetalubuska.pl/zagan-budzet-obywatelski-wraca-do-zagania-rusza-skladanie-propozycji/ar/c1-14252039plus.gazetalubuska.pl/zagan-dwa-baseny-stelazowe-to-dal-mieszkancow-awaryjny-plan-na-lato-zobacz-zdjecia/ar/c1-14247405

Zobacz

od 7 lat
Wideo

Wyniki II tury wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na zary.naszemiasto.pl Nasze Miasto