SWISS KRONO na największych polskich targach branży A&P Warsaw Ptak Expo

Materiał informacyjny SWISS KRONO
SWISS KRONO na największych polskich targach branży A&P Warsaw Ptak Expo - stoisko żarskiego producenta odwiedziły tłumy gości.
SWISS KRONO na największych polskich targach branży A&P Warsaw Ptak Expo - stoisko żarskiego producenta odwiedziły tłumy gości. archiwum SWISS KRONO
Co nam się podoba w aranżacji wnętrz? Coraz bardziej to, co naturalnie nam służy. Powrót do natury widać na podłogach, meblach, ceramice. Są też mocne kolorystyczne kontrasty i dodatki z innej bajki. Projektanci i użytkownicy mogą też korzystać z coraz lepszych narzędzi. Mamy dla was nowinki prosto z największych targów w tej branży: Warsaw Ptak Expo.

Największe targi w Polsce

Choć zasadniczo skala imprez targowych na świecie zalicza tendencję spadkową, warszawskie biznesowe Warsaw Home&Contract od siedmiu lat przyciąga coraz więcej wystawców i odwiedzających z całego świata. W tym roku blisko 350 stoisk odwiedziło ponad 53,5 tys. osób z 54 państw, nie tylko europejskich. Przyciągały też dodatkowe atrakcje, jak choćby zaproszenie gwiazdy światowego designu – Karima Rashida. Dlatego można zobaczyć tam w zasadzie wszystko, co dzieje się we wzornictwie i projektowaniu przestrzeni. – Myślę, że można powiedzieć, iż impreza urosła do święta wzornictwa dla architektów i projektantów – ocenia Aleksander Czaplicki, szef marketingu żarskiego SWISS KRONO. – Przyglądaliśmy się tej imprezie przez kilka lat, aż uznaliśmy, że nie może nas tam zabraknąć. Szczególnie zależało nam na kontakcie z architektami i projektantami wnętrz, dla których już od 8 lat prowadzimy specjalny projekt wspierający ich w codziennej pracy.

Czy było warto? W kontekście własnej inspiracji potencjał był niebagatelny, ale…
– Tłum odwiedzających na naszym stoisku był olbrzymi. Trudno było zjeść obiad, a co dopiero wyrwać się na zwiedzanie – relacjonuje Anna Domina, która w SWISS KRONO koordynuje wspomniany projekt A&P (Architekci & Projektanci). – Sofy dla gości były niemal stale zajęte, a odwiedzający czekali w kolejkach, żeby z nami porozmawiać. Obawiałam się nawet trochę, że takie zainteresowanie bezpośrednią rozmową może oznaczać chęć wyrażania krytyki, ale okazało się wręcz przeciwnie. Projektanci i użytkownicy dopytywali o produkty, wzorniki, chcieli obejrzeć nasze nowe narzędzie do projektowania kuchni. Udało mi się jednak raz obejrzeć stoiska na naszej hali, a kolejnego dnia wybrać na szybkie zwiedzanie pozostałych części. Chłonęłam wszystko i chętnie podzielę się wrażeniami.

Co pokazało SWISS KRONO

Żarski producent swoje stoisko rozstawił w hali BUILD, przeznaczonej dla materiałów budowlanych i wykończeniowych. 50-metrowe stoisko zmyślnie zaprojektowano tak, by nawiązywało do showroomu JEST MIEJSCE w Poznaniu – przyjaznej i aż kipiącej od inspiracji przestrzeni, w której każdy bezpłatnie może skomponować wymarzone zestawienia kolorystyczne z pełnej gamy produktów SWISS KRONO oraz masy dodatków innych producentów. Tak samo i tutaj, na gości czekały wygodne sofy i material boardy, czyli tacki, na których można było zestawiać ze sobą próbki podłóg, blatów, płyt, ale też m.in. tkanin, roślin i ceramiki. W oddzielnej strefie kuchennej można było oglądać choćby nowe, supercienkie barwione w masie na czarno blaty BLACK WOOD czy płyty laminowane z tej samej serii, które do oferty dopiero dołączą. BLACK WOOD jest genialnym produktem, który wypełnia niszę między bardzo drogimi spiekami, płytami kompaktowymi a tradycyjnym blatem postformowanym. SWISS KRONO stworzyło nową kategorię blatów, które od momentu pojawienia się w ofercie cieszą się dużym zainteresowaniem projektantów, którzy mogą naraz zastosować cienkie i modne materiały w wielu projektach, które dotychczas były zarezerwowane wyłącznie dla bardzo drogich realizacji.

W strefie nowości prezentowały się płyty HPL z głęboko matowym laminatem Be.Velvet, który oprócz tego, że pochłania światło, ma tę cudowną właściwość, że nie pozostają na nim odciski rąk, co ma szczególne znaczenie, gdy po mieszkaniu buszują dzieci. Firma pokazała także nowość dla wnętrz nieco nietypowych: płyty HPL IMO – nowe produkty do zastosowania w przemyśle okrętowym i jachtowym, które niedawno uzyskały certyfikaty dopuszczające do użytkowania na statkach pływających. Nie mogło też zabraknąć sztandarowych produktów, jak wodoodporne panele laminowane z serii AQUA ZERO i najnowszy wzornik płyt laminowanych.

Powrót natury trwa

Czy prezentowane przez żarską firmę nowości wpasowują się ogólne trendy wyposażenia wnętrz? Zdecydowanie tak. Po czasie fascynacji plastikowymi krzesłami, wszechobecnej szarości i winylowymi podłogami, użytkownicy, a wraz z nimi projektanci, po raz kolejny stawiają na naturalne materiały, kolory i faktury.
– To trend wyraźny niemal na każdym stoisku. Królował jasny, naturalny dąb, drewniane i drewnopochodne podłogi i blaty o wyrazistej strukturze oraz naturalnych dekorach. Laminaty i ceramika, podobnie jak produkty z oferty SWISS KRONO, cechuje wyrazista struktura drewna. Ceramika albo blaty do złudzenia przypominające kamień. Popularne są też unikolory, na ogół w stonowanych kolorach: sporo pudrowych różów, a jeśli czerwień, to zgaszona, ceglasta. Zwróciłam uwagę na drzwi - bardzo proste, klasyczne w formie i o jednolitej kolorystyce np. wspomnianego pudrowego różu. Albo dla odmiany do złudzenia przypominające drewno – opowiada Anna Domina. – Z drugiej strony, z kolei mocne, intensywne kolory ścian w odcieniach głębokiego granatu czy butelkowej zieleni.

Natura z założenia dominuje w produktach SWISS KRONO, choć do drewna już jakiś czas zaczęły dołączać modne unikolory i dekory o wzorze kamienia. Nowa kolekcja 38 dekorów płyt laminowanych spotkała się z wyjątkowo entuzjastycznym przyjęciem: – Projektanci zwracali uwagę na dekory naśladujące płótno, np. len czy o wzorach kwiatowych – mówi Anna Domina.

Jak wskazuje nasza rozmówczyni, jeden dział aranżacji wnętrz rządzi się zdecydowanie innymi zasadami. Mowa o oświetleniu: – Lampy, które oglądałam były jak biżuteria. Kryształowe, z masą ozdobników. Niektóre tak okazałe, że można się zastanowić w jak wysokim pomieszczeniu i na jakim suficie mogłyby się zmieścić. Zauważalne były wpływy stylu glamour – zachwyca się Anna Domina. – Ich rola zdecydowanie nie ogranicza się już tylko do źródła światła. Stały się pełnoprawnym, a nawet głównym bohaterem aranżacji, wprowadzając silny akcent gry światłem.

Nie wiadomo gdzie znajduje się górna granica możliwości, ale nie da się nie zauważyć, że ostatnie lata w branży aranżacji wnętrz obfitują w niespotykane w przeszłości, nieskończone bogactwo stylów, form i materiałów. A także sprzętów. Na obrzeżach głównego nurtu współczesnego, znajdziemy całą masę innych trendów, które funkcjonują niezależnie, ale też zasilają ten pierwszy. Rustykalny, loftowy, minimalistyczny, glamour… Producenci, szczególnie o tak uniwersalnej ofercie, jak ta SWISS KRONO mogą wspierać architektów, projektantów czy wykonawców. Tak też czyni żarska firma. W ramach wspomnianego projektu Architekci & Projektanci, przedstawiciele branży na bieżąco otrzymują informacje o ofercie, inspiracje, porady, a także wzorniki produktów. Firma przeprowadza też szkolenia produktowe, również z kompetencji miękkich, które przydają się na co dzień, w komunikacji z klientem, w procesie negocjacji i sprzedaży.

Więcej pomysłów

Odwiedzający stoisko SWISS KRONO w czasie Warsaw Home mogli też zapoznać się z nowym narzędziem online, służącym do projektowania przestrzeni kuchennej, z wykorzystaniem sztucznej inteligencji. Projektowanie kuchni nabierze nowego wymiaru, kiedy po udzieleniu odpowiedzi na pytania o wymiary, rodzaj zabudowy i frontów, markę i model urządzeń z szerokiej bazy AGD, czy preferencje kolorystyczne, narzędzie wygeneruje kilkanaście gotowych projektów – propozycji zagospodarowania przestrzeni i użycia konkretnych produktów. Ten przedpremierowy pokaz narzędzia, które SWISS KRONO udostępni w styczniu, spotkał się z ogromnym zainteresowaniem.
– Przyznam, że mieliśmy pewne obawy względem przyjęcia naszego narzędzia przez projektantów, którzy przecież mogli odebrać go jako przejmowanie części ich zadań – przyznaje Marcin Owsiany, odpowiedzialny za wdrożenie projektu w SWISS KRONO.
– Okazało się jednak, że reakcje były nader pozytywne. Klienci wiele sobie po tym narzędziu obiecują i oczekują, że znacząco ułatwi im pracę. Zaś ich klienci nie będą musieli opuszczać własnych czterech ścian, by otrzymać najbardziej odpowiadające im aranżacje.

Otrzymaliśmy też od naszych rozmówców informację o pracach nad tworzeniem specjalnego programu wsparcia dla stolarzy. Te i inne działania zdają się wpisywać w ogólną tendencję dostarczania klientom kompleksowych rozwiązań: nie tylko dostarczymy ci najwyższej jakości blaty czy panele, nie tylko pomożemy w dobraniu innych elementów naszej oferty, ale wręcz pomożemy ci w tworzeniu projektu, pokażemy pasujące produkty innych producentów i nauczymy, jak rozmawiać z klientem. Takie trendy od lat wyznaczają najwięksi. Wśród nich firma z Żar.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Materiał oryginalny: SWISS KRONO na największych polskich targach branży A&P Warsaw Ptak Expo - Lubsko Nasze Miasto

Wróć na zary.naszemiasto.pl Nasze Miasto