Unieważniono przetarg na budowę A18. - Oferty firm były zbyt drogie – wyjaśnia Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad

red.
Droga DK18 zostanie dostosowana do standardów autostrady
Droga DK18 zostanie dostosowana do standardów autostrady GDDKiA
Pięć firm złożyło oferty na przebudowę pierwszych 22 kilometrów drogi krajowej nr 18 i dostosowanie jej do parametrów autostrady. Wszystkie zostały odrzucone.

Na inwestycję przeznaczono 303 mln zł. Wszystkie oferty przekroczyły tę kwotę. Dlatego podjęto decyzję o unieważnieniu przetargu – wyjaśnia Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Kolejny przetarg zostanie ogłoszony w czerwcu.

Przetarg dotyczył przebudowy południowej jezdni DK18 od km 11,86 do 33,76, budowy węzła autostradowego Żary, Obwodu Utrzymania Autostrady (OUA) oraz trzech wiaduktów, mostu, przejścia pod autostradą i trzech przejść dla zwierząt nad autostradą.

Droga krajowe DK18 zmienia się w autostradę A18

Pierwszy etap dostosowania krajowej „osiemnastki” Olszyna – Golnice do standardów autostrady polegał na dobudowaniu jezdni północnej. Została ona oddana do użytku w 2006 r.

Po kilkunastu latach znalazły się pieniądze na dalszą modernizację drogi. Zostanie przebudowana jezdnia południowa, a powstaną drogi dojazdowe, przebudowane będą elementy węzłów autostradowych, powstaną urządzenia infrastruktury technicznej, a istniejące zostaną przebudowane. Oprócz Obwodu Utrzymania Autostrady (OUA) powstaną elementy systemów utrzymania i zarządzania autostradą, urządzenia związane z ochroną środowiska (w tym przejścia dla zwierząt) oraz zabezpieczenie terenów rolnych i leśnych.

Polecamy: Nowe znaki na naszych drogach. Co oznaczają?

Przebudowę całego odcinka Olszyna – Golnice podzielono na cztery odcinki realizacyjne:

  • odcinek węzeł Olszyna do km 11,86 (ponad kilometr za węzłem Żary Zachód w stronę Wrocławia),
  • odcinek od km 11,86 (ponad kilometr za węzłem Żary Zachód w stronę Wrocławia) do km 33,76 (blisko 4 km przed węzłem Iłowa),
  • odcinek od km 33,76 (blisko 4 km przed węzłem Iłowa) - granica województwa,
  • odcinek granica województwa - węzeł Golnice.

Europejski korytarz transportowy

DK18 zaliczana jest do głównych dróg w Polsce o znaczeniu przemysłowym i turystycznym. Łączy ona autostradę A4 z przejściem granicznym w Olszynie. Starą DK18, a obecnie jej nitkę południową, wybudowali Niemcy w latach 30. XX wieku. Stanowiła ona fragment autostrady Berlin-Wrocław.

Obecna DK18 zlokalizowana jest w III drogowym transeuropejskim korytarzu transportowym, który łączy Ukrainę, Słowację i południową Polskę z Dreznem i Berlinem.

POLECAMY: Nietypowe zdarzenia na drodze ekspresowej S3. Kierowcy i policjanci przecierali oczy ze zdumienia

Zobacz wideo: Uprzejmość, która może upłynnić ruch drogowy. GDDKiA zachęca do jazdy na suwak

wideo: TVN Turbo

Wideo

Materiał oryginalny: Unieważniono przetarg na budowę A18. - Oferty firm były zbyt drogie – wyjaśnia Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad - Gazeta Lubuska

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie