Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Unieważniono przetarg na budowę A18. - Oferty firm były zbyt drogie – wyjaśnia Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad

red.
Droga DK18 zostanie dostosowana do standardów autostrady
Droga DK18 zostanie dostosowana do standardów autostrady GDDKiA
Pięć firm złożyło oferty na przebudowę pierwszych 22 kilometrów drogi krajowej nr 18 i dostosowanie jej do parametrów autostrady. Wszystkie zostały odrzucone.

Na inwestycję przeznaczono 303 mln zł. Wszystkie oferty przekroczyły tę kwotę. Dlatego podjęto decyzję o unieważnieniu przetargu – wyjaśnia Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Kolejny przetarg zostanie ogłoszony w czerwcu.

Przetarg dotyczył przebudowy południowej jezdni DK18 od km 11,86 do 33,76, budowy węzła autostradowego Żary, Obwodu Utrzymania Autostrady (OUA) oraz trzech wiaduktów, mostu, przejścia pod autostradą i trzech przejść dla zwierząt nad autostradą.

Droga krajowe DK18 zmienia się w autostradę A18

Pierwszy etap dostosowania krajowej „osiemnastki” Olszyna – Golnice do standardów autostrady polegał na dobudowaniu jezdni północnej. Została ona oddana do użytku w 2006 r.

Po kilkunastu latach znalazły się pieniądze na dalszą modernizację drogi. Zostanie przebudowana jezdnia południowa, a powstaną drogi dojazdowe, przebudowane będą elementy węzłów autostradowych, powstaną urządzenia infrastruktury technicznej, a istniejące zostaną przebudowane. Oprócz Obwodu Utrzymania Autostrady (OUA) powstaną elementy systemów utrzymania i zarządzania autostradą, urządzenia związane z ochroną środowiska (w tym przejścia dla zwierząt) oraz zabezpieczenie terenów rolnych i leśnych.

Przebudowę całego odcinka Olszyna – Golnice podzielono na cztery odcinki realizacyjne:

  • odcinek węzeł Olszyna do km 11,86 (ponad kilometr za węzłem Żary Zachód w stronę Wrocławia),
  • odcinek od km 11,86 (ponad kilometr za węzłem Żary Zachód w stronę Wrocławia) do km 33,76 (blisko 4 km przed węzłem Iłowa),
  • odcinek od km 33,76 (blisko 4 km przed węzłem Iłowa) - granica województwa,
  • odcinek granica województwa - węzeł Golnice.

Polecamy: Droga ekspresowa S3. Tutaj natkniesz się na utrudnienia. Zobacz, gdzie trzeba zdjąć nogę z gazu

Europejski korytarz transportowy

DK18 zaliczana jest do głównych dróg w Polsce o znaczeniu przemysłowym i turystycznym. Łączy ona autostradę A4 z przejściem granicznym w Olszynie. Starą DK18, a obecnie jej nitkę południową, wybudowali Niemcy w latach 30. XX wieku. Stanowiła ona fragment autostrady Berlin-Wrocław.

Obecna DK18 zlokalizowana jest w III drogowym transeuropejskim korytarzu transportowym, który łączy Ukrainę, Słowację i południową Polskę z Dreznem i Berlinem.

POLECAMY: Nietypowe zdarzenia na drodze ekspresowej S3. Kierowcy i policjanci przecierali oczy ze zdumienia

Zobacz wideo: Uprzejmość, która może upłynnić ruch drogowy. GDDKiA zachęca do jazdy na suwak

wideo: TVN Turbo

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Drożeją motocykle sprowadzane z Niemiec

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Unieważniono przetarg na budowę A18. - Oferty firm były zbyt drogie – wyjaśnia Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad - Gazeta Lubuska

Wróć na zary.naszemiasto.pl Nasze Miasto