Spośród ośmiu ofert najkorzystniejszą złożyło konsorcjum firm: Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów Kobylarnia S.A. (lider) oraz Mirbud S.A. (partner). Propozycja wybudowania drogi opiewa na kwotę 254 mln 146 tys. zł. Celem przedsięwzięcia jest dostosowanie 70 km odcinka krajowej „osiemnastki” od Golnic do Olszyny do standardów autostrady. Podpisanie umowy, o ile nikt nie zgłosi uwag czy odwołań, planowane jest na koniec grudnia tego roku. Pierwszy etap inwestycji, tj. jezdnię północną w kierunku Berlina oddano kilkanaście lat temu. Zadaniem wykonawcy przebudowy drogi będzie budowa węzła autostradowego Żary , która będzie wymagała przebudowy elementów istniejącego węzła typu półkoniczyna, oraz budowy kilku obiektów inżynierskich, takich jak trzy wiadukty, trzy przejścia dla zwierząt nad autostradą, most oraz przejście pod autostradą. Idąc za ciosem, GDKiA ogłosiło już przetarg na kolejny odcinek A18, tym razem chodzi o ponad 11-kilometrowy od granicy państwa w Olszynie do węzła Żary Zachód.
PolecaneŻary/Żagań. Więcej kasy na wiaty przystankowe od marszałka dla czterech gmin w naszych powiatach.
Zobacz teżŻary. Już remontują Zielonogórską. Kierowcy muszą się przygotować na objazdy i utrudnienia w ruchu
obejrzyj
Wybory samorządowe 2024 - II tura
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?