Uwzględnione zostały tylko cztery propozycje. Przystanki w Żarach (osiedle), Grabiku, Łagowie i Czerwieńsku
- Chcieliśmy poprawić siatkę transportu kolejowego w Lubuskim – mówi dyrektor lubuskiego oddziału POLREGIO Krzysztof Pawlak, - Stąd te nasz - wspólnie z organizatorem przewozów - propozycje. Po opublikowaniu przez ministerstwo listy zadań, okazuje się, że większość naszych wniosków nie zostało uwzględnionych. Trzeba pamiętać, że to są inwestycje, prowadzone przez Polskie Linie Kolejowe. Uwzględniono lokalizacje: Żary Osiedle (nowy przystanek), Grabik (odbudowa przystanku), Czerwieńsk Południe (budowa przystanku), Łagów (modernizacja). Natomiast nie uwzględniono szeregu punktów w Zielonej Górze i Gorzowie Wlkp., o które my wnioskowaliśmy zarówno do Programu przystankowego, do samorządu województwa czy innych programów PKP PLK. Przyglądamy się tej sytuacji i będziemy wnioskować do Zakładu Linii Kolejowych, o wyjaśnienie, co jest przyczyną odrzucenia tych postulatów.
Przygotowywanych jest szereg innych inwestycji kolejowych, być może jest jeszcze jakaś szanse, by w ramach ich przynajmniej część odrzuconych postulatów zrealizować.
Jakie propozycje zostały zgłoszone do Programu?
Oto lista zgłoszonych propozycji w województwie lubuskim wraz z uwagami.
- 1. Gorzów Wielkopolski Zmiana nazwy stacji - uwaga nieuwzględniona. Program nie jest dedykowany finansowaniu zmianie nazw przystanków kolejowych.
- 2. Gorzów Wielkopolski Zamoście – modernizacja. Uwaga nieuwzględniona. Zakres będzie wymagał uzyskanie decyzji środowiskowej, jeśli obejmie przebudowę układów torowych.
- 3. Żary Osiedle. Budowa nowego przystanku. Uwaga uwzględniona.
- 4. Grabik. Budowa nowego przystanku. Uwaga uwzględniona.
- 5. Bogdaniec. Modernizacja. Uwaga nieuwzględniona. Zakres będzie wymagał uzyskanie decyzji środowiskowej, jeśli obejmie przebudowę układów torowych.
- 6. Łagów. Modernizacja. Uwaga uwzględniona.
- 7. Zielona Góra Wschodnia. Budowa nowej stacji kolejowej. Uwaga nieuwzględniona. Z uwagi na techniczne rozwiązania budowa nowego przystanku jest kosztowna. Dodatkowo niezbędny byłby wykup gruntów.
- 8. Zielona Góra Zachodnia. Budowa nowej stacji kolejowej. Uwaga nieuwzględniona. Zakres prac będzie wymagał uzyskania decyzji środowiskowej z uwagi na konieczną budowę wiaduktów.
- 9. Zielona Góra Zacisze. Budowa nowego przystanku. Uwaga nieuwzględniona. Zakres prac będzie wymagał uzyskania decyzji środowiskowej z uwagi na budowę nowego odcinka torów oraz przebudowę dwóch obiektów inżynieryjnych.
- 10. Zielona Góra Leśne. Budowa nowego przystanku. Uwaga nieuwzględniona. Zakres prac będzie wymagał uzyskania decyzji środowiskowej z uwagi na budowę nowego odcinka torów oraz przebudowę dwóch obiektów inżynieryjnych.
- 11. Zielona Góra Leśny Dwór. Budowa nowego przystanku. Uwaga nieuwzględniona. Z uwagi na techniczne rozwiązania budowa nowego przystanku jest kosztowna. Dodatkowo niezbędny byłby wykup gruntów.
- 12. Zielona Góra Elektrociepłownia. Budowa nowego przystanku. Uwaga nieuwzględniona. Z uwagi na techniczne rozwiązania budowa nowego przystanku jest kosztowna.Dodatkowo niezbędny byłby wykup gruntów.
- 13. Zielona Góra Uniwersytet. Budowa nowego przystanku. Uwaga nieuwzględniona. Z uwagi na techniczne rozwiązania budowa nowego przystanku jest kosztowna. Dodatkowo niezbędny byłby wykup gruntów.
- 14. Zielona Góra Park Przemysłowo-Technologiczny. Budowa nowego przystanku. Uwaga nieuwzględniona. Z uwagi na techniczne rozwiązania budowa nowego przystanku jest kosztowna. Dodatkowo niezbędny byłby wykup gruntów.
- 15. Nowa Sól Północ. Budowa nowego przystanku. Uwaga nieuwzględniona. Z uwagi na techniczne rozwiązania budowa nowego przystanku jest kosztowna. Dodatkowo niezbędny byłby wykup gruntów.
- 16. Nowa Sól Miasto. Budowa nowego przystanku. Uwaga nieuwzględniona. Z uwagi na techniczne rozwiązania budowa nowego przystanku jest kosztowna. Dodatkowo niezbędny byłby wykup gruntów.
- 17. Nowa Sól Południe. Budowa nowego przystanku. Uwaga nieuwzględniona. Z uwagi na techniczne rozwiązania budowa nowego przystanku jest kosztowna. Dodatkowo niezbędny byłby wykup gruntów.
- 18. Nowa Sól Park. Budowa nowego przystanku. Uwaga nieuwzględniona. Z uwagi na techniczne rozwiązania budowa nowego przystanku jest kosztowna. Dodatkowo niezbędny byłby wykup gruntów.
- 19. Nowa Sól Port. Budowa nowego przystanku. Uwaga nieuwzględniona. Z uwagi na techniczne rozwiązania budowa nowego przystanku jest kosztowna. Dodatkowo niezbędny byłby wykup gruntów.
- 20. Nowa Sól Rudno. Budowa nowego przystanku. Uwaga nieuwzględniona. Z uwagi na techniczne rozwiązania budowa nowego przystanku jest kosztowna. Dodatkowo niezbędny byłby wykup gruntów.
- 21. Sulechów Zachód. Budowa nowego przystanku. Uwaga nieuwzględniona. Z uwagi na techniczne rozwiązania budowa nowego przystanku jest kosztowna. Dodatkowo niezbędny byłby wykup gruntów.
- 22. Sulechów Wschód. Budowa nowego przystanku. Uwaga nieuwzględniona. Z uwagi na techniczne rozwiązania budowa nowego przystanku jest kosztowna. Dodatkowo niezbędny byłby wykup gruntów.
- 23. Czerwieńsk Południe. Budowa nowego przystanku. Uwaga uwzględniona.
- 24. Czerwieńsk Zachód. Budowa nowego przystanku. Uwaga nieuwzględniona. Niezasadne z uwagi na bliską odległość od stacji Czerwieńsk.
- 25. Czerwieńsk Zakład Taboru. Budowa nowego przystanku. Uwaga nieuwzględniona. Zakres prac będzie wymagał uzyskania decyzji środowiskowej z uwagi na konieczną odbudowę toru oraz przebudowę obiektów inżynieryjnych.
- 26. Gorzów Wielkopolski Zachodni. Budowa nowego przystanku. Uwaga nieuwzględniona. Zakres będzie wymagał uzyskanie decyzji środowiskowej, jeśli obejmie przebudowę układów torowych.
- 27. Gorzów Wielkopolski Wieprzyce. Modernizacja. Uwaga nieuwzględniona. Zakres będzie wymagał uzyskanie decyzji środowiskowej, jeśli obejmie przebudowę układów torowych.
Zobacz też, jak remontowane są mosty kolejowe:
Polub nas na fb
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?