Odcinek nr 2 autostrady A18 jest już gotowy.
Pisaliśmy o tym tutaj:Koniec remontu A18 od Żar do Iłowej
Już w połowie września 2022 roku Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad otrzymała pozwolenie na użytkowanie rozbudowanego do parametrów autostrady dawnego odcinka DK18 między węzłami Żary Zachód i Iłowa dawnego odcinka DK18 między węzłami Żary Zachód i Iłowa.
Przebudowa jezdni południowej DK18, na docinku 70 km pomiędzy Olszyną i Golnicami, w kierunku Wrocławia jest drugim etapem prac związanych z dostosowaniem tej drogi do parametrów autostrady. Pierwszym etapem była budowa jezdni północnej DK18, w kierunku granicy państwa w Olszynie, o parametrach autostradowych w latach 2004-2007.
ZOBACZ GALERIĘ ZDJĘĆ
Decyzja o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) dla południowej jezdni przyszłej A18 została wydana już w 2011 r. Jednak dopiero decyzja Ministra Infrastruktury z sierpnia 2018 r. zapewniła finansowanie i umożliwiła realizację inwestycji. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, w 2023 r. kierowcy będą mieli do dyspozycji całą trasę o łącznej długości ponad 70 km o parametrach autostrady.
Starą drogę krajową nr 18, a obecnie jej nitkę południową, wybudowali Niemcy w latach 30. XX wieku. Stanowiła ona fragment autostrady Berlin - Wrocław. I właśnie ta jezdnia jest teraz modernizowana.
Prace budowlane trwają jeszcze na trzech pozostałych odcinkach o łącznej długości 50 km:
- granica państwa w Olszynie - Żary,
- Iłowa - granica województw lubuskiego i dolnośląskiego,
- granica województw lubuskiego i dolnośląskiego - Golnice.
Wszystkie mają zostać ukończone jesienią tego roku.
Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?