ZUS uruchamia system do automatycznej obsługi wniosków składanych w ramach Tarczy Antykryzysowej. To przyspieszy sprawdzenie dokumentów.
„Zdajemy sobie bowiem sprawę, że wielu przedsiębiorców czeka na jak najszybszą pomoc” – podkreśliła prof. Gertruda Uścińska, prezes Zakładu Ubezpieczeń Społecznych.
PRZYPOMINAMY! Na początku kwietnia w życie weszły przepisy w ramach Tarczy Antykryzysowej. Przewidują one, że przedsiębiorcy mogą złożyć wniosek o zwolnienie ze składek, odroczenie terminu ich zapłaty, rozłożenie zaległości składkowej na raty oraz o świadczenie postojowe.
ZUS Tarcza Antykryzysowa: Co z wnioskami od przedsiębiorców w formie papierowej?
Część wniosków trafia do ZUS drogą tradycyjną - w postaci papierowej. Co z nimi?
WARTO WIEDZIEĆ! W przypadku wniosków w postaci papierowej eksperci i pracownicy ZUS także będą wykorzystywać automatyczny system.
Zakład ma już doświadczenie w automatycznej obsłudze wniosków. Tego typu system był wykorzystywany przy obniżeniu wieku emerytalnego. Wówczas część wniosków również została zweryfikowana przez system, przypomniała profesor Uścińska.
ZUS Tarcza Antykryzysowa: Zakład nie będzie ścigał dłużników!
Zakład Ubezpieczeń Społecznych zapewnia, że nie będzie wszczynał postępowań egzekucyjnych za marzec, kwiecień i maj wobec przedsiębiorców, którzy są uprawnieni do zwolnienia ze składek.
WARTO WIEDZIEĆ! W tej sytuacji prowadzący firmy nie muszą się śpieszyć ze złożeniem wniosku - mają na to czas do 30 czerwca 2020!
CZYTAJ TAKŻE:
ZUS Tarcza Antykryzysowa: działa specjalna infolinia, gdzie uzyskasz więcej informacji
Działa ogólnopolska infolinia ZUS pod numerem telefonu 22 560 16 00, dostępna w dni robocze (poniedziałek – piątek) w godzinach 7.00-18.00.
Działają też specjalne nr telefonu:
- nr telefonu 22 290 87 01 dostępny w dni robocze (pn.- pt.) w godzinach 7-15 (obsługa w sprawie świadczeń z powodu poddania się kwarantannie lub izolacji; obsługa w sprawie zasiłków opiekuńczych na czas opieki nad dzieckiem w związku z zamknięciem żłobka, klubu dziecięcego, przedszkola, szkoły),
- nr telefonu 22 290 87 02 oraz 22 290 87 03 dostępne w dni robocze (pn.- pt.) w godzinach 7 – 15: obsługa w sprawie wsparcia z ZUS w ramach Tarczy Antykryzysowej.
Informacje na temat wsparcia w ramach Tarczy Antykryzysowej można uzyskać też na rządowej ogólnopolskiej infolinii pod nr telefonów: 22 484 84 84 oraz 732 122 500. Konsultanci tej infolinii są dostępni w godz. 8.00-16.00.
Źródło: ZUS
Zobacz również: „Nie wolno różnicować firm na gorszy i lepszy sort”. Sejm uzupełnia pakiet antykryzysowy
CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?